ליסינג תפעולי לעסקים

תאריך: 03-12-2022

ליסינג תפעולי הופך לבחירה של יותר ויותר יזמים בישראל. מהם היתרונות ואילו סיכונים יש לזה?

זה לא משנה אם יש לך חברה גדולה או עסק קטן. יבוא יום שבו תצטרכו להתמודד עם מימון רכבי חברה, וזה כנראה יגיע בקרוב מאוד. בינתיים אתה גולש באינטרנט, שאלת את מכרייך על הניסיון שלהם, ואתה מנסה לקבל מושג מה האפשרויות שלך. אבל כמות המידע והמושגים כל כך מבלבלת ומעצבנת, שאתה מעדיף לחבר את  הוצאות העסק ולהגיש את החזר המס חודש מוקדם יותר מאשר צורך ממש לצלול לתחום הזה.

מונחים שכדאי להכיר
     ליסינג תפעולי – השכרת רכב לטווח ארוך, הכוללת שירותים מחוברים (כגון תחזוקה, צמיגים, סיוע בדרכים), רכב מוחזר לחברת

הליסינג לאחר תום תקופת החכירה
     ליסינג מימוני – צורת רכישת רכב בתשלומים, בדרך כלל נדרש תשלום מקדמה (בדרך כלל לפחות 30% ממחיר הרכישה), שירותים אינם כלולים והרכב הופך לרכושכם לאחר סיום תקופת החכירה
     מקדמה – התשלום הראשון או התשלום מראש לרכב, זה לא חל בדרך כלל על ליסינג תפעולי
     שווי שייר – מחיר משוער של הרכב, עבורו יימכר לאחר תום חוזה השכירות; אתה לא צריך לדאוג לגבי זה במקרה של ליסינג תפעולי שכן חברת הליסינג נושאת בסיכון

עסקים קטנים ויזמים בצ'כיה עדיין משלימים עם השימוש בליסינג תפעולי, שכבר די נפוץ בחברות גדולות יותר. עם זאת, חלקו של הליסינג התפעולי במימון הכולל של מכוניות חברה גדל מדי שנה הן בצ'כיה והן מחוצה לה. הרעיון של ליסינג תפעולי עדיף לחשוב אם אתה מדמיין את המכונית כשירות. אתה שוכר את הרכב או המכוניות מחברת הליסינג שנבחרה רק לפרק זמן מסוים, לרוב לשלוש או ארבע שנים. אתם משלמים את התשלומים החודשיים המחושבים וחברת הליסינג דואגת לשאר. בנסיבות רגילות, בליסינג תפעולי אינך צריך לדאוג למשל לתחזוקת רכב או החלפת צמיגים, כי אתה משכיר את המכוניות כשירות כולל (פחות או יותר). יישאר לך הרבה יותר זמן לעסק שלך. כמובן שכל חברת ליסינג מציעה שירותים שונים ותנאים שונים. המחיר הנראה הטוב ביותר עשוי להפוך למחיר גבוה יותר ברגע שתחשבו על כל השירותים וכדומה.
תסמונת ידיים ריקות

יזמים שוקלים לעתים קרובות את הליסינג התפעולי רק בגלל ללא עלויות מראש. אין לך הרבה מזומנים, ובכל זאת אתה יכול להרשות לעצמך קצת מותרות במכונית שאחרת יהיה קשה להגיע אליה. עם זאת, לעתים קרובות אחרים מיואשים מהמחיר הנתפס של התשלום הגבוה וגם מהעובדה שאחרי שלוש או ארבע שנים הם לא ישמרו שום דבר בידם, שכן הרכב מוחזר לחברת הליסינג. זה הופך את הליסינג התפעולי לשונה מליסינג מימוני, שבו אתה צריך לשלם אחוז מסוים משווי הרכב בתחילת החוזה כדי לבצע מקדמה, ובכל זאת המכונית נשארת בנכס שלך לאחר תקופת החכירה. ובכל זאת, בליסינג מימוני תשלמו על כל השירותים, התיקונים והעלויות האחרות, מה שהופך אותו לשירות יקר יותר, והעלויות קשות יותר לתכנון. במקרה של ליסינג תפעולי, ניתן לרכוש את הרכב בתום הליסינג.

אולי תרצה לנסות את זה עם סקודה האלגנטי והכריזמטי. עם תקופת שכירות של 3 שנים ועם קילומטראז' שנתי של עד 25,000 ק"מ, ניתן להשיג אותו במחיר של 2300ש" לחודש.
שורה תחתונה

עדיין קשה מאוד לאנשים רבים לקבל את העובדה שאין בבעלותם את המכונית שלהם. אבל אחרים יחפשו דרכים חדשות ומודרניות להגיע מנקודה א' לנקודה ב', ואז ליסינג תפעולי יכול להיות פתרון ידידותי. לכן ריכזנו את כל היתרונות והחסרונות על מנת להקל עליכם את ההחלטה. אם אתה עדיין מהסס לאחר קריאת המאמר הזה, נסה להסתכל כיצד ניגשנו לשבעת המיתוסים הגדולים ביותר על ליסינג תפעולי.
יתרונות של ליסינג תפעולי עם הגדרה נכונה
     אתה לא דואג לגבי תיקונים ותחזוקה
     אין צורך בהשקעה ראשונית, מספיקה הכנסה חודשית קבועה
     הסיכון לערך שיורי של הרכב מוטלת על חברת הליסינג אם אתה עומד בקילומטראז' המוסכמים ובתקופת החכירה
     צי רכב לפי הרצונות והאפשרויות שלך
     העלות הכוללת הנמוכה ביותר לתפעול בהשוואה לרכישת רכב על הסף או לליסינג מימוני
     תשלומי החכירה החודשיים הקבועים ניתנים לניכוי מלא במס

חסרונות של ליסינג תפעולי
     אינך הבעלים של הרכב לאחר תום חוזה השכירות